Nasi eksperci
Nasi eksperci

 

Paul Bogen jest konsultantem European Arts&Culture Managment. Zajmuje się strategiami i zarządzaniem projektami, organizacjami i finansami. Jest ekspertem kreatywnego przywództwa dla zmiany w środowisku kultury oraz finansowania kultury. Jego działalność obejmuje także współpracę międzynarodową, sieciowanie, budowanie wizji i misji organizacji, zarządzenie zmianą i rozwojem organizacji. Był managerem projektów sieci Trans Europe Halles/Melkweg i The Business of Art at Korjaamo Cultural Factory w Petersburgu, jest wydawcą portalu Labforculture w Amsterdamie.

   


Paul Bourne - reżyser teatralny. Pracował jako dyrektor artystyczny Centre Stage w Nowym Jorku i The Frankfurt Playhouse, Obecnie jest dyrektorem artystycznym  Menagerie (Cambridge). Wyprodukował i wyreżyserował ponad osiemdziesiąt spektakli teatralnych w 10 krajach.

Paul pracuje także jako trener, szkoleniowiec i business facilitator. Prowadzi warsztaty i programy rozwojowe na całym świecie np. dla Procter and Gamble, Liverpool Football Club, McLaren Formula One, The Arts Council, The BBC, Ernst and Young, The Dubai Stock Exchange i rządu USA.

Regularnie prowadzi programy rozwoju sztuki (Arts Development Programmes), ostatnio program pod nazwą Escalator dla europejskiej sieci centruów kultury Trans Europe Halles 2014.

Prowadzi zajęcia z zakresu liderstwa i zarządzania zmianą dla The Ashcroft International Business School Cambridge oraz The University of Cambridge, Stockholm School of Economics i The Moscow School of Management.

Ostatnio współpracował z Europejską Stolicą Kultury Koszyce 2013.

   


 

Piotr Partyka – absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Rzecznik prasowy, PR manager, doradca wizerunkowy.

 

Dziennikarskie doświadczenie zawodowe zdobywał w mediach m.in. w Polskiej Agencji Prasowej, TVN i Polskim Radiu. Odpowiada za promocję i komunikację największych wydarzeń kulturalnych w Polsce. Pracował dla wielu instytucji m.in. Teatru Powszechnego, Teatru IMKA Tomasza Karolaka, Domu Spotkań z Historią, Biblioteki Narodowej, Muzeum Powstania Warszawskiego. Odpowiadał za komunikację festiwali, spektakli, wystaw, wydarzeń rocznicowych, tras koncertowych. Partyka ma na swoim koncie m.in. współpracę z PKO Bankiem Polskim, Grupą Lafarge i Allegro. Aktywnie działa z sektorem NGO, gdzie współpracuje z fundacjami i stowarzyszeniami na rzecz skutecznej komunikacji i promocji. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych. Od 5 lat prowadzi Pracownię Szumu, czyli pierwszą w Warszawie agencję PR, która świadczy usługi dla sektora kultury i mody (www.pracowniaszumu.pl).

   


 Wojciech Kurzyk

Praktyk biznesu, certyfikowany trener wg Akademii Marschalla, mentor, wykładowca akademicki (Uniwersytet Łódzki, kierunek Zarządzanie i Marketing, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Logistyka), od prawie 10 lat właściciel agencji reklamowej Vibematters. W pracy z klientami indywidualnymi koncentruje się głównie na wsparciu w zakresie rozwoju, wytyczania nowych ścieżek kariery i radzenia sobie z negatywnymi skutkami wypalenia zawodowego, oraz wzbudzeniu nowej motywacji do zmiani realizacji celów. Drugim obszarem pracy trenerskieji mentorskiej jest pozyskiwanie wiedzy, umiejętność selekcji tzw. „śmieci” informacyjnych od przydatnych informacji.
   

Piotr Wojciechowski - wierzy, że dobry pomysł to pomysł zrealizowany. Dlatego też od wielu lat realizuje pomysły różne. Na warsztaty, spotkania, inicjatywy czy biznes. Jedne się udają. Inne nie. Ale zawsze próbuje. Obecnie mieszka w Warszawie gdzie koordynuje Warsaw Jams - inicjatywę promującą podejście design thinking. Poza tym Fan idei TED/TEDx. Inicjator lubelskiego TEDx-a (TEDxCzwartekHill) oraz bloger amator w piotrwojciechowski.pl. Na co dzień pracuje jako konsultant/facylitator i bierze udział w "pomysłowych" projektach i warsztatach dla firm i organizacji różnych. Dotychczas w pracy nad rozwojem pomysłów wspierał m.in. SAGE, Fundację Nowy Staw, Da Grasso, IBM, Bank Millennium, lubelskie Warsztaty Kultury, Dentsu Aegis Network, Danone Waters oraz wiele organizacji pozarządowych.

 
Bartek Lis – doktor nauk społecznych, socjolog, badacz społeczny. Studiował także specjalistyczne kierunki społeczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytecie w Oslo (półroczne stypendium). Od 2012 roku kurator projektów społecznych w Muzeum Współczesnym Wrocław (organizacja debat, wykładów, warsztatów, działań animacyjnych, projektów badawczych, rozwój publiczności). Od 2012 roku „Latający Socjolog” w programie Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę” (diagnozy potrzeb społeczności lokalnej, organizacja warsztatów, moderacja generatora pomysłów, kilkanaście interwencji animacyjno-szkoleniowych w miastach i miasteczkach na terenie całego kraju, m.in. Wieżyca, Borków, Gniezno, Oświęcim, Prudnik, Kraków). Od 2013 nauczyciel metod i technik animacji społeczno-kulturalnej w SKIBIE (wrocławska szkoła animatorów kultury). Członek Fundacji Sztuki Współczesnej ART TRANSPARENT (kurator debat i działań społecznych w ramach sześciu edycji Przeglądu Sztuki SURVIVAL). Współprowadzący cotygodniową audycję „BMI” w Akademickim Radiu LUZ.

 

Dodatkowo pracowaliśmy m.in.

 

 

Rachel Van Riel jest założycielką „The Reader – friendly Library Service” [“Biblioteka przyjazna czytelnikom”, przyp. tł.] i „Opening the Book – finding a good read” [„Otworzyć książkę, czyli jak znaleźć dobrą lekturę”, przy tł.]. Jej autorskie programy szkoleniowe dla pracowników bibliotek dotarły już do 20 000 osób na trzech kontynentach. Rachel opracowała i zarządzała projektem rządowym „Stock Quality Health Check” [“Badanie jakości zbiorów”, przyp. tł.], podczas którego oceniano zakres i ilość zbiorów beletrystyki dla dorosłych w Wielkiej Brytanii. Rachel uważnie śledzi wszelkie nowinki technologiczne, jak również publikacje papierowe. Prowadzi także stronę whichbook, która oferuje czytelnikom nowe sposoby znalezienia dobrej książki i wskazuje, gdzie ją znaleźć dzięki linkom do bibliotecznych katalogów. Rachel projektuje i urządza również wnętrza publicznych i szkolnych bibliotek. W 2013 roku po raz pierwszy zaprojektuje wnętrza bibliotek uniwersyteckich.

 

Sarah Boiling była zastępcą Dyrektora Audiences London, gdzie odpowiadała za rozwój organizacyjny oraz tworzenie i wdrażanie wielu projektów współpracy w zakresie Rozwoju Widowni. Obecnie zajmuje się wdrażaniem projektu związanego z londyńskimi galeriami (an audiences benchmarking service for London galleries) i rozszerzania go na całą Wielką Brytanię. Prowadzi także projekt profesjonalnego rozwoju dla lokalnych władz samorządowych zarządzających kulturą (w partnerstwie z "People make it work").
Jest doświadczonym trenerem, wykłada na konferencjach realizowanych m.in. przez The Museums Association Conference, Arts Marketing Association i British Council. Pracowała w marketingu Tate i Barbican, przygotowywała projekty British Art Show 6, współpracowała z Bath Festivals Trust, Arts Council England, Business Design Centre and Hall w Kornwalii. Sarah jest także akredytowanym koordynatorem Action Learning - Uczenia przez Działanie.W ostatnim czasie brała udział w tygodniowym szkoleniu dla młodych liderów kultury z Afryki Północnej i Środkowego Wschodu w Egipcie.

Marek Troszyński – doktor socjologii, prezes Fundacji Wiedza Lokalna, kierownik Centrum Badań nad Nowym Mediami Collegium Civitas, wykładowca Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych.
Od kilku lat prowadzi projekty badawcze w obszarze kultury związane z funkcjonowaniem kultury na poziomie lokalnym („Lokalne mapy kultury”, „Normy i sieci społeczne w kulturze”) oraz badające wpływ komunikowania przez Internet na uczestnictwo w kulturze („Kultura instytucjonalna w sieci – treści i odbiorcy”)
Twórca i realizator projektu raportmniejszosci.pl, badania monitorującego język wrogości / mowę nienawiści wobec mniejszości w polskim internecie.

 

To długofalowy, dynamiczny i całościowo zintegrowany proces stawiający WIDZA w centrum codziennych działań całej organizacji. Ważna jest zarówno dbałość o dotychczasową publiczność, jak i świadome docieranie do nowej. >>>